Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.

Alla inlägg under januari 2012

Av Emmeli Sporring - 10 januari 2012 19:53

Imorses när vi vaknade låg snön så fint på marken och solen sken:) Vi åt frukost och sedan begav vi oss ut så att Leon fick åka lite pulka för första gången:) Vi gick runt lite i Grästorp och Leon satt i pulkan och hade det jätte mysigt:) Vi gick förbi smått och gott och där stannade vi och gick in och kollade på lite kläder, vi hittade ett par fina jeans till leon och en skjorta med slips och en kofta till, kläderna var jätte fina och därför köpte vi storlek 80 eftersom han antagligen inte kommer att ha storlek 74 så himla länge till, efter det var vi även på banken och satte in Leons julklappspengar på hans konto:)


Just nu sitter jag på jobbet och kollar på: Systrar i Jeans-andra sommaren:P Idag jobbar jag till kl 23 och sedan blir det väl att åka hem och kolla på lite tv innan det är dags att gå och lägga sig:)




    


 




Att krypa in under diskbänken tycker Leon är roligt:P

  


 



Leons nyinköpta kläder:)

 



På torsdag är det dags för BVC igen, ska bli roligt och se om våran plutt gått upp något i vikt nu när han rör sig så hilma mycket:)


Ha det bra

/EsJ

Av Emmeli Sporring - 9 januari 2012 20:07

Nu är det 5e dagen i rad som jag jobbar och jag ska jobba imorgon också, det har blivit en hel del jobb det sista så det känns ju inte som att man är mamma ledig, men jonathan är iallafall hemma med Leon och har det mysigt:)


Idag har det kommit snö och snön har lagt sig:) Vi hoppas på att snön ligger kvar imorgon för isåfall ska Leon få åka pulka för första gången:)


Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, dagarna rullar på för fullt och vi gör nästan alltid samma saker:)

Nu har jonathans syster fått en ny katt så vi va där på en fika förut och leon lekte lite med katten, det tyckte Leon va jätte roligt:)



RÖSTA!! :D

http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/Vi-Foraldrars-Omslagstavling/Photo-competition-candidate-template-2041



Ha det bra /EsJ



 

Mina älsklingar<3

Av Emmeli Sporring - 3 januari 2012 21:11

Jaha, då var det ett tag sen man bloggade igen....


Dagarna bara rullar förbi när man han en liten hemma och all energi vill man såklart lägga på honom och därför glöms bloggen bort vissa dagar. För tillfället har vi en riktig gnäll spik hemma. Tror inte att små barn kan hata saker men våran son tycker verkligen INTE om att sysselsätta sig själv, så fort man inte ligger bredvid han på golvet när han ska leka så gnäller han bara, egentligen så gillar han inte att leka alls, han kan tycka att vissa saker är intressanta i max någon minut och sedan tröttnar han:P Det som kan få han att sitta på golvet en stund helt tyst och de som får hans ögon att blomma upp är mat, våran son är ett litet matvrak och han älskar verkligen allting som har med mat att göra, att få sitta och tugga på en macka eller rån är himmelriket för han och det är vi såklart jätte glada över:)


Det kan vara lite jobbigt att man jämt måste hitta på något för att han inte ska hålla på och gnälla för det orkar man inte lyssna på och sedan vill man ju såklart att han ska ha det bra och vara glad och nöjd:) Så att sitta hemma för våran del är inte alls mysigt och roligt som det verkar vara för alla andra föräldrar. Men det blir väl bättre med tiden och tills dess så gör vi såklart allt för att våran gosse ska vara nöjd och då blir det promenader och många besök hos min mamma och många besök hos jonathans föräldrar för när det är fler personer i närheten så händer det lite mer saker, att shoppa är iallafall en sak som både jag och leon tycker om, för i affärer finns det ju hur mycket som helst att titta på:)


Igår kväll blev det jobb och idag har jag jobbat 09:30-17:00 och nu jobbar jag 18:30-23:00 så idag har jag bara fått träffat mina lilla skrutt en liten stund.


Imorgon har jonathans mamma bokat bowling i trollhättan på kvällen så antagligen blir det att vi åker med dit och innan det får det bli en tripp till överby:)



HÄR ÄR EN LÄNK TILL EN TÄVLING SOM LEON ÄR MED I :)

                                          RÖSTA!! :D


http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/Vi-Foraldrars-Omslagstavling/Photo-competition-candidate-template-2041



Ha det bra

/EsJ

Presentation


Välkommen till min blogg!

Här kommer ni få läsa om mitt liv som mamma till min underbara son Leon som föddes 2011.05.09

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kärlek

     

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Love

     

Kategorier

Kärlek

     

Arkiv

Länkar

RSS

Love

     

Besöksstatistik

Skriv av dig


Ovido - Quiz & Flashcards