Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.

Alla inlägg under oktober 2011

Av Emmeli Sporring - 31 oktober 2011 18:44

Nu sitter man på jobbet och ska jobba till 23. Imorgon blir det troligtvis att åka till Trollhättan och köpa nått litet att ha på maskeraden på lördag:) hoppas på att kunna övertala Jonathan till att vara kvinna;) annars ska han vara bonde:) för min del blir det nog häxa, kanin, ängel eller djävul:pIdag har det varit en bra dag, men Leon har sovit hur mycket som helst så det blir spännande inatt:)Ha det bra./EsJ

Av Emmeli Sporring - 31 oktober 2011 09:30

Godmorgon!


Idag vaknade Leon vid 7 och vi har inte hunnit göra så mycket, Bara ätit frukost och lekt lite.

Nu har Leon somnat igen så nu blir det att städa lite och sedan Lunch och promenad när leon vaknat.



 

Av Emmeli Sporring - 30 oktober 2011 20:27

(Är super trött så idag blir det ingen långt inlägg)


Inatt ställde man om klockan men det förstår ju inte små barn någonting av så vid 5 enligt klockan så ville ju såklart Leon gå upp:P, jag och han gick upp och bytte blöja och bytte kläder sedan fick han leka lite och sen fick han lite ersättning, lekte lite till och fick lite ersättning till och sedan la jag honom i våran säng och lyckades få han att somna om, jag gick då på toa och bad jonathan hålla koll på han så länge. När jag kom tillbaks hade Leon snott min plats och jag ville såklart inte väcka honom så jag bullade upp med kuddar vid sängkanten och sedan la jag mitt duntäcke på golvet så la jag mig där och försökte somna om men det gick inte så tillslut slutade det med att jag och jonathan fick ligga på jonathans sida av sängen medans Leon tog upp min sida:) Det va så gulligt:)    <3"Liten kille tar stor plats"<3 :)


Jag fick sova en timme till och sedan va det dags att gå upp och då blev det frukost för mig och Leon och sen lite lek tills jonathan gick upp. Dagen spenderades hos mamma med henne och dag och sedan blev det promenad.


Leon somnade vid 19tiden och då blev det tacosmys med älsklingen:)


Nu ska jag krypa ner i soffan och äta lite godis, för imorgon måste jag verkligen börja tänka på vikten! Blir några dagar med shaker och sedan är det GI metoden som gäller och motion! Något jag inte brytt mig om sedan jag fick Leon. Dåligt av mig!! Ska även se till att köpa en crosstrainer:)


Nu längtar man till jul<3


orkar inte lägga upp något kort idag utan det får bli imorgon istället!

 

Ha det bra

/EsJ

Av Emmeli Sporring - 29 oktober 2011 21:08

Idag har vi tvättat óch sedan har vi spenderat dagen hos mamma. Vid 18 tiden åkte vi hem och badade leon och matade han för vid 19 skulle Dag och mamma bjuda på mat, Vi gjorde klar leon för natten och sen åkte vi hem till mamma. Jag la Leon när vi kom till mamma vid 19:15  och han somnade direkt. Då åt vi mat och de andra tre dricker lite dricka:) Nu sitter vi 4 och tjötar och kollar på : så mycket bättre och äter lite snacks:) Leon ligger och sover så sött på mammas säng:)


Hoppas alla haft en bra dag för det har iallafall jag:)




 





Så här kan man se ut när man blir väckt:)

 







       


Ha det bra

/EsJ

Av Emmeli Sporring - 28 oktober 2011 11:54

 




Hej hej.


Det blev inte någon förbättring med sömnen för Leons del. han vaknar många gånger under natten ändå.


Den senaste veckan har Leon velat sova väldigt mycket under dagen, jag tycker det blir så jobbigt med hans mattider då för han missar ett mål under dagen för att han hellre vill sova. han har innan ätit 4 gånger per dag med 3 timmars mellanrum men vi har märkt att han inte har varit hungrig efter 3 timmar så vi valde att utöka det till 4 timmar emellan och det tyckte han va mycket bättre.


Idag gick jag och Leon upp 07:15 och vid 07:30 fick han frukost, sedan gjorde vi morgonsysslorna och sedan blev det lite lek och 09:30 somnade han och han sover fortfarande. Igår valde jag att väcka han 11:30 eftersom jag inte vill att det ska gå mer än 4 timmar från att han äter. Men igår blev han grinig när jag hade väckt han och man märkte att han ville sova mer så idag kände jag att jag inte ville väcka han. Men nu har det gått 4½ timme från att han åt frukost, har han inte vaknat 12:30 så får jag nog väcka honom ändå för annars blir det för tätt mellan hans middag och hans kvällsmål inför natten.


Jag vilade lite från 9:30-10 och sedan vaknade jag. sedan dess har jag inte gjort ett skit faktiskt, bara kollat på tv och läst lite bloggar. Idag började älsklingen att jobba 06:30 så han åkte vid 05:30 och tror att han kommer hem vid 16tiden.



Ikväll blir det att äta kyckling och potatisgratäng och kolla på tv eller kanske en film:)


Ha det bra

/EsJ

Av Emmeli Sporring - 27 oktober 2011 18:50

Jag och jonathan pratade lite om att Leon och hans kusin hampus är lite lika från när hampus va lite mindre så vi kollade på två kort som jonathans föräldrar hade på kylskåpet.


Hmm, ja dom är kanske lite lika:)

- Fast lite dåliga kort




             Hampus                           Leon

      


            

                



Nu ska Leon få lite välling och sedan ska han sova och sen vid 8 så kommer sara hit och bjuder på pizza;)


Ha det bra

/EsJ

Av Emmeli Sporring - 27 oktober 2011 12:44

Igår provade vi att ge Leon lite välling innan han skulle sova. Vanligtvis äter han bara gröt och myser lite med oss och sedan lägger vi honom och eftersom han vaknar många gånger under natten så tänkte vi prova att lägga han senare plus att ge honom välling precis innan läggdags. Så igår la vi Leon vid 21:00 men tycker inte att det blev någon skillnad. Han vaknade lika många gånger under natten och ville gå upp 06:30 för lite lek och sedan 60ml ersättning och vid 8 somnade vi om. jag har varit väldigt trött denna veckan så jag somnade givetvis också om samtidigt som Leon och vid 09:30 vaknade Leon och då gick jonathan upp med honom så att jag fick sova vidare. jag gick upp vid 10:30, det va skönt men inte kände jag mig piggare för det:P


Ikväll ska vi prova att ge Leon gröt vid 18 och sedan bada honom och sen välling vid 19 och se om det blir bättre annars kör vi på dom gamla rutinerna igen, som är gröt 18:30, sedan bad och sen godnattsaga och läggdags:)


Just nu ligger Leon och sover och när han vaknar så är det dags för lunch och sedan åka och fixa några flyttkartonger så att vi kan lägga ner alla kläder leon inte kan ha längre i förrådet:)


Ha det bra.

/EsJ





 

Leon vill komma framåt:)


 

Leon leker med sin "kompis"


 


Av Emmeli Sporring - 25 oktober 2011 20:01

Mobil bilder från Norge!

           


---------------------------------------------------


Eftersom jag jobbade igår kväll och kom i säng väldigt sent + att Leon vaknade ungefär 20ggr under natten så blev det ingen babymassage för jag orkade helt enkelt inte, Lite tråkigt men sånt kan ju också hända.


Under kvällen åkte vi till willys för att storhandla mat, vi kom hem vid 18tiden och då packade vi in alla saker och sedan va det dags för Leon att äta och bada. Sedan la vi oss och myste i soffan och vid 19:30 la jag han i sängen och han somnade direkt.


Nu har jag precis pratat med pappa i telefon om en helg i december som vi kanske ska åka till honom:)<3


Nu ska jag krypa ner i soffan bredvid jonathan som ligger och kollar på jackass;P men ska tvinga han att stänga av så att vi kan kolla på baksmällan 2 :D


Ha det bra

/EsJ

Presentation


Välkommen till min blogg!

Här kommer ni få läsa om mitt liv som mamma till min underbara son Leon som föddes 2011.05.09

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kärlek

     

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Love

     

Kategorier

Kärlek

     

Arkiv

Länkar

RSS

Love

     

Besöksstatistik

Skriv av dig


Ovido - Quiz & Flashcards