Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.

Alla inlägg under oktober 2010

Av Emmeli Sporring - 30 oktober 2010 18:53

Igår blev det väldigt mycket bärande för mig, kanske inte jätte bra för min kropp när jag är gravid och det märktes när jag gick och la mig för då började ryggen värka. Vi fick flyttat alla saker igår och sov våran första natt i lägenheten:) Vi gick och la oss vid 00:30. Tack för all hjälp igår christofer!


Idag har vi varit och handlat i trollhättan, slutsumman blev runt 6000, fast vi köpte ju en 42tums platt tv så inte konstigt att vi handlade för ganska mycket:) Idag började jag jobba 14:45 och slutar 21:15. För tillfället håller jonathan och dennis på att fixa lite mer i lägenheten. Allt är upp plockat med nu sätter dom upp hyllor och mat bord:)


Nu blir det att spara pengar till ullared & IKEA:)

Imorgon blir det jobb 13:30 - 21:15,


Ha det bra

Av Emmeli Sporring - 29 oktober 2010 13:59

Idag vaknade jag vd 11:00, ringde barnmorsan för 4e gången denna vecka men utan svar, blir så trött på sånt. Måste ju dit och göra cell prov. Sen blev det ut och leka med nala och sen promenad, sedan började jag packa bilarna så att vi kan köra första lasset direkt när jonte kommer hem sen, behövde en pause efter 1 timme och gick in och åt frukost och satte mig lite vid datorn och nu ska jag strax bära ner det sista från rummet och sedan packa in två påsar i bilen sedan är båda bilarna hyffsat fulla:)


Bebisen tror jag mår bra fast jag går bara ner mer och mer i vikt, gått ner 3 kg sedan jag blev gravid:/ förstår inte vad som är fel:(

Jag uppdaterar mig ikväll om jag orkar och om jag hittar datorn i röran där borta sen:)


Av Emmeli Sporring - 28 oktober 2010 15:04

Imorgon blir det flytt, ska bli så jävla härligt:D

 

Kungsgatan 7 i Grästorp:)

 

 

  

 

 




Av Emmeli Sporring - 28 oktober 2010 12:27

  

 

Idag har jag varit gravid i exakt 100 dagar:)

Bara 180dagar kvar tills plutten kommer<3

 

 

     

 

Nu  behöver jag verkligen färga håret igen, har hört och läst att vanlig hårfärg skadar barnet så det får bli att åka till life/hälsokost och köpa hårfärg som är nyttig för håret och som inte skadar den lill* :D

Senare ikväll blir det bara mys och film med älsklingen.


Ha det bra

..

Av Emmeli Sporring - 27 oktober 2010 12:08



     

:)

 

Igår var Jonathans syster Sandra här med sina två barn:) Det var mysigt.

 

Idag händer nog inget speciellt, bara promenader med hunden i regnet och sitta vid datorn. Ikväll blir det jobb 18:30 - 23:00.

 

Snart är det nog dags för att berätta för stora feta släkten:D och om några veckor för allmänheten:)


Av Emmeli Sporring - 26 oktober 2010 21:50

Idag plussade en nära vän till mig:D Ska bli så roligt! GRATTIS:D

Av Emmeli Sporring - 26 oktober 2010 13:36


Egentligen tycker jag att det är för tidigt att köpa bebis saker redan nu, men det blev ett litet köp på ullared för att försöka få känslan att jag faktiskt ska bli mamma, men det hjälpte inte, min hjärna har fortfarande inte förstått, det kommer väl med tiden.



  


  



Idag mår jag faktiskt lite illa, trodde att det mesta skulle försvinna efter vecka 12 men det gjorde det inte. Imorse ringde jag och avbeställde tiden på emma ultraljudsklinik på fredag, tyckte inte att det behövs längre med tanke på att jag fick se min bebis igår och jag fick se hjärtat slå:*)


den 22a november ska jag tillbaks till näl för ett vaginalt ultraljud, då får jag reda på exakt vilken vecka + dag jag är i och man får med sig massa ultraljuds bilder hem:)


Den 16december ska jag och min älskling till göteborg för att få veta könet på våran lill* Det ska bli så himla mysigt:)

Av Emmeli Sporring - 25 oktober 2010 20:48

Ullared blev ingen bra dag, fick i mig en liten bit röd kyckling kvällen innan och på morgonen kom illamående, feber, mag smärtor och akuta besök till toaletten titt som tätt. Blev att stå på kö till toa mesta tiden av ullareds vistelsen och sen hem och lägga sig i sängen och fortsätta att ha ont, dagen efter ringde jag sjukvårdsupplysningen som sa att jag skulle vila och ringa vårdcentralen dagen efter, alltså idag. Så idag gick jag upp och ringde vårdcentralen som sa att det inte var någon fara. Skulle ringa igen om jag fick hög feber.


Med tanke på den smärtan jag hade och har haft i magen de senaste veckorna så blev det att jag ringde min barnmorska som sa att jag skulle ringa vidare till gyn på näl i trollhättan. Jag ringde dit och förklarade min smärta och fick en tid 14:15 idag.


Fick lämna ett urinprov när jag kom dit och sedan sitta och prata med en läkare och sedan blev det vaginalt ultraljud, det var obehagligt i början men sedan gick det hur bra som helst, stort tack!


Det visade sig att min lilla mår bra och jag fick se hjärtat slå:) Visade sig tyvärr även att jag har en cysta och det är den som ställt till allt besvär för min mage. Det gör ont med tanke på att bebisen växer och försöker trycka undan cystan som är i vägen. För att få bort cystan och min hemska smärta behövs en operation, men en operation kommer att skada barnet så han rekomenderar att jag inte gör en operation tills barnet är fött och jag känner samma, vill inte skada den lill* så jag får fortsätta att ha denna smärta i 6 månader till, tills bebisen är född.


Jag räknar med att smärtan kommer blir svårare och svårare med tabke på att bebisen kommer fortsätta att växa hela tiden. Men nu vet jag anledningen till varför jag har så ont så jag kommer klara av den på ett annat sett en tidigare när jag oroade mig samtidigt.


På ullared köpte jag ett kramdjur till den lill* En Ior som är en pilot:)

Köpte även två body, en rosa och en blå eftersom jag inte vet kön ännu:) Köpte även två par strumpor och en liten liten nybörjar mössa. Ska ta kort på dom sakerna sen och lägga ut på bloggen imorgon:)



Ha det bra / ungochgravid2o


Presentation


Välkommen till min blogg!

Här kommer ni få läsa om mitt liv som mamma till min underbara son Leon som föddes 2011.05.09

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Kärlek

     

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Love

     

Kategorier

Kärlek

     

Arkiv

Länkar

RSS

Love

     

Besöksstatistik

Skriv av dig


Ovido - Quiz & Flashcards