Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.

Alla inlägg under december 2011

Av Emmeli Sporring - 31 december 2011 16:18

Gott nytt år:D



Kvällen ska spenderas med min mamma, hennes kille, min sambo, min son, jonathans mamma och pappa och deras kompisar:) Kommer nog bli roligt och leon kommer bli så fin i skjorta, fluga, finbyxor och väst:)<3


Hoppas att alla får en toppen kväll!


Ha det bra /EsJ

Av Emmeli Sporring - 23 december 2011 22:06

Imorses gick vi upp, åt frukost, gjorde i ordning oss och sedan åkte vi iväg till trollhättan. Jonathan släppte av mig och leon på överby och sedan åkte han iväg till arbetsförmedlingen. Jag och leon kollade i lite affärer och fick köpt de sista julklapparna. Sedan kom jonathan efter 1 timme ungefär och då kollade vi i lite mer affärer och sedan åkte vi iväg till ÖB och sedan till willys för att handla mat. Vi kom hem ungefär kl 4 och då hade leon somnat i bilen så jag bärde in han till hans säng och sedan sov han till kl 18. Jag åkte iväg för att köpa en blomma som jag skulle ge till brukaren på jobbet:) och sedan åkte jag till mamma och slog in jontes julklapp och tjötade lite med mamma och mormor. Jag kom hem igen en halv timme innan Leon vaknade. När han vaknade fick han middag och sedan blev det lite bus och lek och vid 8 fick han kvällsmat och sedan blev det bad, lite mer lek och sedan läggdags för hans del. Han sover sen någon timme tillbaks och jag och jonathan sitter och spelar bingolotto och nu i pausen la vi fram julklapparna under granen:) vi som har bestämt med jonathans familj och med min familj att det inte blir några julklappar i år utan vi ska spela julklapps spelet:) tycker ändå det blivit några fler paket än tänkt under våran gran:P


GOD JUL på er allesammans:D




   



Längtar tills imorgon!!

Då blir det först att åka till trollhättan för att hämta syrran som kommer med tåget från norge och sedan blir det att fira jul med jonathans familj på dagen och sedan med min familj på kvällen:)<3


ha det bra

/EsJ

Av Emmeli Sporring - 22 december 2011 21:51

Idag kom min lilla mormor till grästorp för hon ska nämligen fira jul med oss i år:) hon jobbar som egen företagare och ger folk fotvård bla, så det ska hon ge mig i helgen. Så himla underbaaart!!


 Idag gick inte leon upp fören 9:30 så allt blev lite framflyttat och hans eftermiddagslur blev mellan 16-18 så när han vaknade klockan 6 så åkte vi hem till mamma för att tjöta och mysa med mamma och mormor, vi drack kaffe och klädde granen som mamma och mormor hade varit och köpt under kvällen. Vid 8 åt Leon kvällsmat och sedan fick han bada hos mamma och leka lite och vid 9 åkte vi hem så idag kom han i säng ganska sent.


Just nu sitter jonathan och äter godis och kollar på fotboll och jag sitter vid datorn med en kopp varm glögg:) Imorgon ska jonathan iväg till arbetsförmedlingen så då ska jag och Leon gå på överby lite och köpa dom sista julklapparna och sedan till willys och handla mat:) och när leon somnat så ska vi lägga julklapparna under granen, det får bli en ny tradition nu när man har barn, denna julen kommer han antagligen inte ihåg i framtiden men tycker det är mysigt att börja redan nu ändå:) För tro på tomten det gör väl alla barn när dom är små:) och tomten detta året blir nog jonathan:D


Nu blir det att kolla lite tv och sedan gå och lägga sig.


Ha det bra /EsJ

Av Emmeli Sporring - 20 december 2011 21:07

Jaha då är det bara 4 dagar kvar till självaste JULAFTON, helt sjukt vad tiden har gått fort!


 




Nu har man hört från olika håll att magsjukan har kommit, usch, jag hoppas verkligen att vi klarar oss ifrån det i år!! Just nu mår man iallafall bra och just nu sitter jag på jobbet och gör ett kvällspass och sedan är jag faktiskt ledig i hela 5dagar:) dom 5 dagarna ska jag spendera med min familj och mina nära&kära:)<3



 


 


 



Ha det bra

/EsJ

Av Emmeli Sporring - 19 december 2011 20:11

Nu är det bara 5 dagar kvar till julafton, helt sjukt vad tiden går fort.


Idag började jag jobba klockan 9:30 och jobbade till 17:00, då blev det att åka hem till min lilla familj och äta middag och mysa lite med leon och vid 18 så var det dags att åka iväg till jobbet igen för att göra ett kvällspass. Imorgon blir det också att jobba men sedan är jag förhoppningsvis ledig i 5 hela dagar:)


Leon har börjat äta mer "vanlig mat" tex mackor och pannkakor, han är verkligen matglad och sömnen har blivit mycket bättre. Nu kan han somna vid 19:30 och sova till 6 och få lite välling och sedan sova vidare till 8:30, får hoppas att detta håller i sig och att det betyder att han helt enkelt blir mättare av all mat han får. han har även provat köttbullar och sylta:P än så länge har han tyckt om allt han har fått smaka på. pannkakor åt han nästan 2 stycken till lunch:)


Han växer så himla fort min lilla pojk<3


Nu längtar jag till jul och nyår. Tyvärr har vi ju inga planer inför nyår än men får hoppas att vi kommer på något som vi kan göra, vi måste även fixa hörselskydd/kåpor till Leon som han kan ha när alla raketer fyras av:)


Nu ska jag återgå till jobbet.

Ha det bra /EsJ

Av Emmeli Sporring - 16 december 2011 19:50

här sitter jag på jobbet igen men nu är det sista kvällen och sedan är jag ledig i två dagar:) På måndag är det jobb som gäller igen, egentligen är det kväll jag ska jobba då men blir eventuellt dagen istället för det är en person på jobbet som är sjuk.


Just nu sitter jag och försöker bestämma mig för vad jag ska köpa till jonathan i julklapp, det är så mycket som man vill köpa men det är ju så himla svårt att bestämma sig för en sak:P


Nu ska jag återgå till jobbet eftersom jag inte har något intressant att berätta;)


Ha det bra

/EsJ

Av Emmeli Sporring - 15 december 2011 20:41

Idag har det bara blivit en lugn dag hemma med familjen och vid 18 åkte jag iväg till jobbet, det va tänkt att detta skulle bli sista kvällen innan helgen men det blev lite kris så jag ska även jobba imorgon kväll också men sedan får jag iallafall 2 dagar ledigt:) Just nu sitter jag och kollar igenom datorn lite eftersom jag bara använder min bärbara dator på jobbet så vet jag inte riktigt vad som finns på den. Jag hittade en film från när jag och jonathan var barnvakter åt hampus:), vi sitter och äter och vet inte alls att datorn spelar in, haha:P sånt är ju bara för roligt:) håller på i typ 10min. haha, då hade jag även en liten gravid kula, så himla mysigt.


Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och återgå till jobbet:)





två bilder från datorn på gravidmagen med Leon<3

 

Vecka 25


-----------------------------------------------------


 

Vecka 34




Ha det bra

/EsJ

Av Emmeli Sporring - 14 december 2011 21:06

Idag har det varit en dag hemma med jonathan och leon, vid 12 åkte vi iväg till överby för jonathan skulle köpa en julklapp till mig, han släppte av mig på siba huset och sen åkte han och fixade julklappen vart det nu va han gjorde det:) medans han gjorde det gick jag och leon och kollade i lite affärer.


Vid 18:00 åkte jag iväg till jobbet och här sitter jag nu och har precis kollat på bonde söker fru/bröllopet. Gud vad mysigt och fint det var. Nu känner man att man verkligen vill gifta sig snart:)



Nu ställer sig leon mot saker hela tiden och när han har stått en stund så kan han få för sig att bara släppa, så det gäller att ha stenkoll nu.


Här kommer ett kort på vårat lilla charmtroll<3

 


Imorgon blir det att jobba igen och sedan är jag troligtvis ledig hela helgen, om det inte blir kaos på jobbet vill säga.


Ha det bra

/EsJ

Presentation


Välkommen till min blogg!

Här kommer ni få läsa om mitt liv som mamma till min underbara son Leon som föddes 2011.05.09

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kärlek

     

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Love

     

Kategorier

Kärlek

     

Arkiv

Länkar

RSS

Love

     

Besöksstatistik

Skriv av dig


Ovido - Quiz & Flashcards