Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.

Alla inlägg under november 2010

Av Emmeli Sporring - 29 november 2010 10:40

Idag 08:15 va det dags för näl igen, Det blev både ett vaginalt ultraljud och ett vanligt ultraljud, och jag fick se min bebis för 3e gången:) Den sparkade som tusan, men jag kände då ingenting:P Dom tog även ett cell prov och kollade min cysta.


Läkaren sa att det såg jätte bra ut, Cystan hade minskat jätte mycket så troligtvis har den spruckit och det va tydligen bra. Det va en förklaring på varför jag inte längre har lika ont:) Jätte skönt att veta. Egentligen skulle jag dit och kolla 1 gång i månaden under hela graviditeten men eftersom Cystan nästan hade försvunnit så tyckte han inte att vi behövde beställa någon ny tid utan att jag skulle ringa dit om jag får så ont igen.


Han sa även att bebis följer sin kurva och är exakt så stor som den ska vara i vecka 17+6 som jag är i idag:) så det va skönt att höra och hur mysigt som helst att få se den lill* röra sig där inne och se hjärtat slå:) Tyvärr hade inte jonathan tid att följa med idag heller så det är tur att dom har en tjej som följer med in på rummet när det är vaginalt så man känner sig lite tryggare och får lite stöd eftersom att det är en manlig läkare:P


Jag är iallafall glad att jonathan tog ledigt två timmar i förra veckan för att följa med på Rutin ultraljudet så han också fick se den lill* i action för en gång skull:)


Idag blir det jobb 16-22 och imorgon 08:00-16


Nu har man jul pyntat lite här hemma:) Bara en julgran och paketen som fattas:)

Av Emmeli Sporring - 25 november 2010 18:34

Idag har jag jobbat först 8-14 och sedan 14:45-21:15, så sitter fortfarande på jobbet:) Imorgon blir det att jobba 8-16:15 och sen iväg till överby med jonte och köpa jul saker:) mysiiiigt:)


Eventuellt ska vi även hämta hampus så ska han kanske sova hos oss för på lördag tänkte vi åka lite pulka:)


På söndag är det dags för det årliga fyverkeriet på torget samtidigt som dom tänder jul granen och bjuder på pepparkakor och glögg har jag för mig;) härligt att julen snart är här:)




Snö: Mysigt, roligt men även fruktansvärt jobbigt!  

Av Emmeli Sporring - 24 november 2010 16:48

Den 12e Januari kl 08:30 har vi tid hos barnmorskan för att lyssna på hjärtat, mm:)

Av Emmeli Sporring - 24 november 2010 13:13

Nu har jag ändrat mina två baby ticker så att den stämmer överens med rutin ultraljudets beräknade förlossnings datum:) 159 dagar kvar idag:)


Vi har även börjat fundera på lite namn, fast för tillfället skriver vi bara upp dom på ett papper och sen när vi kollat könet så blir det ju att ta bort massa namn:) För tillfället har vi 20 tjej namn och 10 kill namn:P


Vi har bestämt oss för att barnet ska få tre namn, tex,

Frank skrållan tjorven, och sen efternamnet. bara ett ex, ska absolut inte vara dom namnen:P


Det vi har bestämt är andra namnet på barnet.

om det är en tjej så ska andra namnet vara Therese för det heter mamma i andra namn, plus tjejerna i hennes släkt långt tillbaks:)


Och om det blir en pojke ska den heta Björn i andra namn för det heter jonathans pappa och det hette min farfar<3


Idag har jag bara tagit det lugnt som vanligt:P När jonte kommer hem vet jag inte vad vi ska göra. I helgen blir det iallafall att köpa lite jul saker och en jul gran så allt det är köpt:) En gran i plast får det bli för våran del:)

Av Emmeli Sporring - 23 november 2010 21:24

Idag har jag jobbat 8-16 och sedan blev det att laga mat, idag blev det ungsbakad falukorv med hemma gjort potatis mos:) mums*

 

Igår fick jag ett mejl från emma ultraljuds klinik där vi skulle ha kollat könet på den lill* den 16 december men dom va tyvärr tvugna att stänga tidigare den dagen så jag va tvungen att beställa en ny dag. Denna gången har jag bestämt mig för att inte skriva ut det här:)

 

Utan den dagen som vi får veta könet kommer vi berätta för alla att vi väntar en liten bebis och vad det blir för kön:) Så nu är det ingen som vet vilken dag vi ska dit:)

 

ha det bra.

Av Emmeli Sporring - 22 november 2010 14:19






  



  



Bebis vinkar:)


  

Bebis vinkar:)           

Av Emmeli Sporring - 22 november 2010 13:57

Idag var det dags för rutin ultraljudet 10:30. Hämtade upp jonathan på jobbet 09:45 och så åkte vi till näl. Vi blev inropade ca 10:40 av en tjej och jag fick lägga mig ner och så kletade hon på gel på min mage och sen började ultraljudet, hon va ganska tyst hon som vi hade så vi tyckte inte att hon va så bra, vi fick inte veta nått, hon försökte mäta den lill* men den låg lite fel för det så jag fick ställa mig upp och dricka vatten och gå fram och tillbaks två gånger i rummet och så testade vi igen, men den lill* va envis och vägrade flytta sig, den låg väl gött där den låg:P


Så vi blev tillsagda att gå på en 40 min lång promenad och dricka mycket och hoppas att den flyttar sig så vi skulle vara tillbaks 11:40. Jag och jonte gick ut i snön och gick en lång promenad men det va riktigt kallt så vi valde att gå en runda inne på näl istället. Jonathan passade även på att köpa en kebab tallrik som han glufsade i sig eftersom han missade sin lunch på jobbet, jag tog en korv med bröd och så köpte vi en mer äpple att dricka:)


Sedan gick vi tillbaks till avdelningen som låg en bit bort så jag sprang och hoppade lite för mig själv på vägen till hissen:) Sedan när vi kom dit 11:40 så höll hon som skulle kolla oss på med massa annat så jag lunkade fram och tillbaks i korridoren och trodde jag skulle kissa på mig men höll mig eftersom hon sa att de vore bra om blåsan hade mycket i sig:)


Till slut kom en annan tjej ut och tog hand om oss istället för den andra för hon hade inte tid och tur va det för oss för denna tjejen va grymt bra och trevlig:) Jonathan och hon började prata direkt och han tyckte hon va jätte bra, det sa han efter med och han hoppades att vi skulle få henne nästa gång vi ska på ultraljud. Jag trivdes verkligen i hennes sällskap och hon förde tur med sig för bebisen hade flyttat sig och låg perfekt för att kunna mäta den:) Den verkade må jätte bra efter promenaden för den vinkade massa till oss efter:)


Hon förklarade vad allt var för nått och visade jätte mycket, Vi fick se två armar, två händer, 10 fingrar, bebis urinblåsa, hjärta, hjärna, huvud, mage, två ben och två fötter, två ögon håler och en liten liten bit av hakan:) missade säkert skriva något nu men underbaart va det iallafall:)


Hon sa att allt såg jätte bra ut:) Jag blev tillbakaflyttad några dagar från de beräknade förlossnings datumet jag hade fått från min barnmorsa som va den 27 april. Fick veta att jag idag va i vecka 16+6 och mitt mer exakta förlossnings datum är nu den 2maj 2011:)


Vi fick 5 bilder att ta med oss hem, dom är inte jätte bra och min mobil kamera e så himla dålig, men jag lägger ut dom ändå. Bebisen väger nu ca 150-175gram sa hon:)


  

Jonte och hans kebab på näl:P Är så glad för att ha dig<3

Av Emmeli Sporring - 21 november 2010 18:00

Idag va det tänkt att vi skulle åka till vattenpalatset med jontes syster och hennes familj men hennes dotter fick feber så det blev inställt:( så då struntade vi med i det. Idag har vi istället inte gjort någonting. Jag har varit jätte trött och haft huvudvärk så jag har bara legat och kollat på tv och jonathan har varit i sovrummet och spelat fifa hela dagen. Vi har skrivit en sammanfattning om jonathans egenskaper och jobb och sånt som vi åkte med till min syster för hon ska göra ett CV och ett personligt brev till honom:) Så är det dags för han att börja söka jobb i veckan.

Imorgon är det dags för det Rutina ultraljudet:) Ska bli skönt och får hoppas att allt ser bra ut.

 

Nu har vi bestämt oss för ullared söndagen den 19e december:) 


Presentation


Välkommen till min blogg!

Här kommer ni få läsa om mitt liv som mamma till min underbara son Leon som föddes 2011.05.09

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kärlek

     

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Love

     

Kategorier

Kärlek

     

Arkiv

Länkar

RSS

Love

     

Besöksstatistik

Skriv av dig


Ovido - Quiz & Flashcards